Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnej pracy z programem w zakresie efektywnego wykorzystanie możliwości komunikacyjnych programu oraz efektywnego zarządzania czasem, spotkaniami, kontaktami i zadaniami.
Wymagania wstępne
Po szkoleniu uczestnik będzie umiał:
- Prowadzić korespondencje za pomocą poczty Microsoft Outlook – pisać własne wiadomości i odpowiadać na pocztę otrzymana, przekazywać korespondencję, drukować, dołączać pliki w postaci załączników
- Organizować pracę z pocztą elektroniczną za pomocą definiowania szablonów wiadomości, automatycznych podpisów, tworzenia folderów tematycznych ułatwiających porządkowanie wiadomości, stosowania systemu flag, wyszukiwania, sortowania widomości
- Dbać o bezpieczeństwo swoich danych – stosować szyfrowanie treści, wykorzystywać możliwości powiadamiania, klasyfikować wiadomości jako śmieci, archiwizować stare wiadomości, zapewnić sobie odpowiedni poziom bezpieczeństwa podczas korzystania z załączników
- Zarządzać kontaktami – poprzez tworzenie i grupowanie kontaktów, tworzenie list dystrybucyjnych
- Planować i nadzorować spotkania, zadania i zdarzenia
- Korzystać z kalendarzy podczas planowania czasu pracy i spotkań – poszukiwać wolne terminy
Program szkolenia
Prowadzenie korespondencji
- Tworzenie i adresowanie wiadomości – korzystanie z książek adresowych
- Formatowanie wiadomości
- Odpowiadanie na otrzymaną wiadomość, śledzenie przebiegu rozmowy poprzez grupowanie wiadomości według tematów konwersacji
- Definiowanie priorytetów, przypomnień, znakowanie wiadomości za pomocą flag, korzystanie z wiadomości oflagowanych
- Oznaczanie wybranych wiadomości jako nieprzeczytanych
- Przekazywanie wiadomości
- Tworzenie i korzystanie z szablonów
- Przekazywanie załączników i elementów w wiadomościach
- Zabezpieczanie wiadomości poprzez opcje potwierdzeń, szyfrowania i podpisu elektronicznego
- Porządkowanie zawartości skrzynki za pomocą folderów
- Korzystanie z poczty podczas delegacji – definiowanie powiadomień o nieobecności
- Porządkowanie wiadomości za pomocą folderów, widoków i kolorów
- Definiowanie reguł zachowania programu dla wybranych wiadomości – definiowanie kryteriów dla wiadomości objętych regułą
- Archiwizowanie wiadomości starych, oczyszczanie skrzynki pocztowej, zapisywanie informacji w postaci plików
Zarządzanie kontaktami
- Korzystanie z książek adresowych
- Definiowanie kontaktów – dodawanie nowych adresów do książki adresowej
- Definiowanie danych o kontakcie
- Tworzenie grup odbiorców
- Tworzenie list dystrybucyjnych
- Przeglądanie i przeszukiwanie kontaktów, wyszukiwanie telefonów, kontaktów do wybranej firmy
Zarządzanie zadaniami, notatkami i dziennikiem
- Definiowanie czynności do wykonania, terminu rozpoczęcia i zakończenia czynności, określenie priorytetów zadań
- Ułatwienie zarządzania zadaniami poprzez system przypomnień oraz raportowania
- Obserwacja zadań bieżących i przyszłych. Przypominanie o zbliżających się terminach i zadaniach przeterminowanych
- Tworzenie i obserwacja notatek
- Rejestrowanie informacji za pomocą dziennika.
Planowanie czasu pracy
- Wykorzystywanie kalendarza Outlook do organizowania własnego czasu
- Zarządzanie terminami Kalendarza
- Organizowanie spotkań firmowych przy użyciu Kalendarza
- Personalizacja Kalendarza: godziny pracy, dni wolne, strefy czasowe i inne
- Organizowanie spotkań: dobieranie terminu spotkania, wysyłanie zaproszeń, monitorowanie odpowiedzi, przenoszenie i anulowanie spotkań