Cel szkolenia
Celem szkolenia jest wykształcenie umiejętności programowania, które wymagane są do tworzenia aplikacji przy użyciu języka C#. W ciągu pięciu dni uczestnicy zapoznają się z podstawami struktury programu C#, składni języka i szczegółów implementacji, a następnie utrwalą swoją wiedzę podczas tworzenia aplikacji, która zawiera kilka funkcji platformy .NET.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił:
- Używać edytora Visual Studio.
- Wybrać i skonfigurować wybrany typ projektu
- Projektować strukturę aplikacji
- Pisać aplikacje korzystając ze składni języka
- Używać technik dziedziczenia, rozszerzania świadomie dobierając właściwe rozwiązania.
- Używać technik składowania danych w źródłach danych jak bazy danych, pliki, usługi.
- Konfigurować połączenia do źródeł danych, dokonując serializacji danych do właściwej postaci.
Wymagania wstępne
Przed szkoleniem uczestnik powinien posiadać minimum wiedzy z zakresu:
- sprawna obsługa komputera,
- korzystanie z głównych elementów systemu operacyjnego i funkcji pulpitu oraz skutecznie poruszanie się w środowisku graficznym
- znajomości podstawowych koncepcji zarządzania plikami
Program szkolenia
Składnia C#
- Pisanie aplikacji w C# i .NET
- Rodzaje danych i wyrażeń
- Konstrukcje języka C#
- Opracowywanie aplikacji o rejestrację klasy
Składowe języka C#
- Metody
- Przeciążenie metody
- Obsługa wyjątków
- Refaktoryzacja kodu ułatwiająca ponowne użycie
- Pisanie kodu C#, który weryfikuje dane wprowadzone przez użytkownika
- Pisanie kodu C#, który zapisuje zmiany z powrotem w bazie danych
- Struktury, kolekcje i zdarzenia w języku C#
Struktury
- Wyliczenia
- Wbudowane kolekcje
- Wydarzenia
- Budowanie prototypowej aplikacji klas
Klasy C# (programowanie obiektowe)
- Tworzenie klas
- Interfejsy
- Typy ogólne w C#
- Dziedziczenie C#
- Hierarchie klas
- Polimorfizm
- Rozszerzenie klas
Operacje wejście i wyjście
- Plik I/O
- Serializacja i deserializacja
- Strumienie
Dostęp do bazy danych
- Technologia ADO
- Entity Framework
- LINQ
Korzystanie z sieci
- Usługi webowe
- REST i OData
Graficzne interfejsy użytkownika (WPF)
- Korzystanie z ram interfejsu użytkownika
- Wiązanie danych
- Stylizacja interfejsu użytkownika
- Dodawanie graficznego interfejsu użytkownika
Wydajność aplikacji
- Wielozadaniowość
- Wielowątkowość
- Połączenia asynchroniczne
Współpraca C# z zewnętrznymi bibliotekami
- Obiekty dynamiczne
- Zarządzanie zasobami
- Praca z programem Word.
- Praca z kodem Python