Cel szkolenia
- Zdobycie praktycznych umiejętności analizowania danych z wykorzystaniem wbudowanych mechanizmów Microsoft Excel
- Poznanie dodatków Microsoft Excel, które rozszerzają możliwości analizy danych: PowerQuery, PowerPivot
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagana jest:
- Znajomość Microsoft Excel przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym
Program szkolenia
Praca z dużą ilością danych
- Definicja listy, tabeli, bazy danych, modelu danych
- Importowanie danych zewnętrznych przy użyciu wbudowanego mechanizmu importu z plików tekstowych
- Operacje na pozyskanych danych
- Sortowanie zaawansowane (wg listy niestandardowej, wg formatowania warunkowego)
- Zaawansowane filtrowanie danych
- Sumy pośrednie
- Zaawansowane możliwości tabel przestawnych
- Konwersja na tabelę
Współpraca z Microsoft Access
- Relacyjna baza danych. Tworzenie relacji pomiędzy tabelami
- Wymiana danych pomiędzy aplikacjami Microsoft Access – Microsoft Excel
- Wykorzystanie kwerend do raportowania i aktualizacji danych
Dodatek PowerQuery i PowerPivot
- Automatyzacja importowania i przekształcania danych z wykorzystaniem dodatku Power Query
- Scalanie i łączenie danych oraz automatyzacja tych czynności przy użyciu Power Query
- Tworzenie modelu, relacji z wykorzystaniem PowerPivot
- Tworzenie formuł obliczeniowych z wykorzystaniem języka DAX
- Miary jawne i niejawne
- Wykorzystanie tabel przestawnych do wielopoziomowej analizy danych księgowych, sprzedażowych itp. na bazie modelu z PowerPivot
PowerBI Desktop
- Pokaz tworzenia prostego pulpitu menadżerskiego.